Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2008

Συνέντευξη στους Ρ/Φ σταθμούς CITY και REAL fm

Αποσπάσματα συνεντεύξεων του YΦΥΠΕΞ κ. Πέτρου Δούκα στους Ρ/Φ σταθμούς CITY και REAL fm

«Δεν είναι δική μου δουλειά να ανταλλάσσω κτήματα με Μονές» τόνισε ο Υφυπουργός Εξωτερικών Πέτρος Δούκας, απαντώντας για την υπόθεση ανταλλαγής ακινήτων του Δημοσίου με ακίνητα στη λίμνη Βιστωνίδα και πρόσθεσε: «απλώς να ξεκαθαρίσω, επειδή αδίκως γράφτηκε στις εφημερίδες ότι έχω υπογράψει οποιαδήποτε ανταλλαγή, ότι δεν έχω υπογράψει καμιά ανταλλαγή, ούτε τετραγωνικού εκατοστού, μεταξύ δημόσιου κτήματος και της Μονής Βατοπεδίου. Αυτό που έχω πει είναι στην Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου, να δει τα διαδικαστικά της ανταλλαγής των κτημάτων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης με τα κτήματα της Μονής Βατοπεδίου στη Βιστωνίδα. Μόνο να κοιτάξει τα διαδικαστικά. Όχι να δώσει το δικό μου κομμάτι, έστω και μια σπιθαμή γης προς τη Μονή Βατοπεδίου. Να τα ξεκαθαρίσουμε αυτά. «Δεν έχω υπογράψει ούτε μία σπιθαμή, ίντσα ελληνικής γης να ανταλλαγεί» αναφέροντας ότι το αίτημα για ανταλλαγή ήταν του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης. «Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης έκρινε, επειδή υπήρχαν μεγάλες πιέσεις στην περιοχή της Βιστωνίδας από αγρότες, ψαράδες κλπ, ότι μπορούσε να ανταλλάξει κάποια δικά του κτήματα με την περιοχή της Βιστωνίδας».

Για την κυριότητα των οικοπέδων της λίμνης υπογράμμισε ότι οι αποφάσεις είχαν ληφθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση, «Βρήκα ότι από το 1999 μέχρι το 2003 είχε «ξεκαθαρίσει» και από πλευράς Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ανώτατο συμβούλιο γνωμοδοτικό για τα δημόσια κτήματα και Υπουργών Οικονομικών ότι η λίμνη Βιστωνίδα και η γύρω όχθη δεν ανήκαν στο ελληνικό δημόσιο αλλά ανήκαν στην Μονή Βατοπεδίου. Υπήρξαν γνωμοδοτήσεις και τα αρμόδια όργανα αποφάσισαν ότι δεν ανήκει στο δημόσιο αλλά στην Μονή Βατοπεδίου». «Το Γνωμοδοτικό Συμβούλιο Δημοσίων Κτημάτων υπάγεται στο Υπουργείο των Οικονομικών, αλλά είναι ένα ανεξάρτητο σώμα, το οποίο έχει Παρέδρους του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Δεν είναι, δηλαδή, κάτι το οποίο εγώ διορίζω έστω και μισό στέλεχος. Εκεί, μου είπαν ότι έχουμε καινούργια στοιχεία. Τα παίρνω, τα βλέπω, και λέω ξαναδέστε τα, γιατί υπάρχουν νέα στοιχεία. Επανέρχεται ομόφωνα το Γνωμοδοτικό Συμβούλιο και λέει τα είδαμε τα στοιχεία, επιμένουμε ομόφωνα στις αρχικές μας γνωμοδοτήσεις. Αυτό, επομένως, ήταν κάτι που είχε τελειώσει».

Ο ίδιος υπενθύμισε ότι επανέφερε το θέμα «ύστερα από στοιχεία που μου έφερε ο δικηγορικός σύλλογος Ξάνθης παρά το γεγονός ότι είχε κλείσει», όμως το γνωμοδοτικό συμβούλιο έδωσε «σαφή, κατηγορηματικότατη και ομόφωνη απάντηση, ότι «Είδαμε τα στοιχεία που μας στείλατε, κύριε Υπουργέ, επιμένουμε σε αυτά τα οποία ήδη εξετάσαμε και επιμένουμε σε αυτά τα οποία ήδη έχουμε πει».»